.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصرف سوخت در نیروگاه نکا ۴۳ درصد کاهش یافت
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت: سوخت رسانی به نیروگاه شهید سلیمی نکا در سال گذشته ۴۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش شمال نیوز:حسینعلی طالبیبا اشاره به وجود یکی از بزرگترین نیروگاههای برق در مازندران بیان کرد: بیش از ۱.۵ میلیارد لیتر نفت کوره در سال ۹۴۴ به مقصد مخازن نیروگاه از انبار نفت منطقه ساری بارگیری شد.

این مسئول، تامین مناسب سوخت نیروگاه نکا را جزو برنامه‌های جدی این شرکت برشمرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال ۹۵ ، قبل از شروع فصل سرد سال سوخت‌رسانی به نیروگاه نکا انجام شد و بیش از ۸۶۵ میلیون لیتر برای گردش توربینهای آن نفت کوره تزریق شد و با مقایسه سوخت رسانی به نیروگاه در سال ۹۵ -۹۶  ، ۴۳ درصد کاهش در مصرف سوخت مشاهده می شود.

طالبی تاکید کرد: در حال حاضربرای نیروگاه شهید سلیمی نکا جهت ذخیره سوخت از طریق ناوگان ریلی و جاده ای روزانه حدود ۴ میلیون لیتر نفت کوره به نیروگاه ارسال می شود .

وی ادامه داد: نیروگاه‌ها بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی فسیلی کشور شناخته شده‌اند ، با توجه به میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها ، باعث افزایش آلایندگی هوا و زیست محیطی می شود ، با هدف به صفر رساندن مصرف سوخت مایع  ، مصرف گاز در نیروگاه ها از اهتمام و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر منطقه ساری اظهار داشت: افزایش مصرف سوخت گاز توسط نیروگاه ها موجب افزایش صادرات و ارز آوری و همچنین از تاثیرات مخرب زیست محیطی نیز کاسته می شود.

طالبی با بیان اینکه خدمات سوخت رسانی باید با کمترین موانع مواجه باشد ، اظهار کرد : منطقه ساری با پرسنل متخصص و تلاشهای شبانه روزی جهت تامین و توزیع ، سوخت مصرف کنندگان عمده درشرایط عادی و بحرانی تدابیر و برنامه ریزی دارد.

مدیرشرکت نفت منطقه ساری به اقدامات انجام شده در حوزه های نفتی منطقه ساری اشاره کرد و گفت : در حال حاضر امکان ذخیره‌سازی بسیار مناسب انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه ساری وجود دارد.

وی از اقدامات انجام شده این شرکت در بحران قطعی گاز در سال ۸۶ ، ۹۵ در مازندران گفت و تصریح کرد : منطقه ساری از بحران سرمای شدید و افت فشار گاز سر بلند بیرون آمد .

طالبی دیگر اقدامات انجام شده در حوزه نفت منطقه ساری را برنامه‌ریزی برای دریافت بنزین سوپر در مازندران عنوان کرد و یادآور شد : توانمندی منطقه ساری در تامین این فرآورده به حدی است که سایر استان‌های شمالی نیز زیر پوشش فعالیت‌های این شرکت قرار دارند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.